30 d’abril del 2017

VIDA MÉS ENLLÀ DE DESPASITO. HUITENA ESTACIÓ: HORTICULTURA I JARDINERIA


Saber que Ludwig Wittgenstein va fer durant una etapa de la seua vida de jardiner em resulta especialment simpàtic. El seu Tractatus és el meu llibre de capçalera pel que fa a la filosofia, i la resta de les seues obres –en especial els quaderns blau i marró- han estat i són guia de la meua comprensió del món; de manera que quan em poso a fer jardí o a treballar en l’hort, sovint em ve al cap Wittgenstein, i l’imagino fent com jo, traient males herbes, sembrant, adobant la terra i demès tasques que es fan urgent en arribar la primavera, si hom no vol que el seu terreny conreable esdevingui selva.
Treballar directament la terra genera una mena de benestar que no es pot aconseguir en cap altra feina. Si es tracta d’un urbanita reciclat com jo, l’horticultura i la jardineria és fan pesades, i un parell o tres d’horetes de dedicació em deixen baldat, però el resultat bé s’ho val.
Sigui al camp, al balcó o al safareig, la interacció amb la terra és altament satisfactòria, i fins i tot té efectes antidepressius.

--> Sens dubte, l’horticultura és una potent alternativa a despasito.



fotos: gazània a punt d'esclatar; codony amb formiga

6 comentaris:

  1. La feina de la terra del hort no té mai fi, potser per això cal anar fent tros cada dia però sempre seguint la cançó......despasito

    ResponElimina
  2. Haw haw! Joan, tens raó! en aquest cas si que potser va bé això del Despasito ;)

    ResponElimina
  3. Doncs amb això no coincideixo amb tu i amb el gran Ludwig!

    ResponElimina
  4. Doncs tenia entès que teniu un bonic jardí amb gespa. El simple fet de passar la talladora ja dona ales :)

    ResponElimina